det vilar en mystisk dimma över gårdagen

Att få sova ut på lördag morgon utan väckarklocka är bland det bästa som finns, så jag vaknade vid 10, käka lite frukost och gjorde mig iordning. Ringde eva och sa att jag skulle hämta upp henne runt 13.00... å sen begav vi oss mot Ikea, asså tiden flög förbi när vi väl var där inne. Vi käka sushi sen i min lägenhet, Tom kom förbi och vi alla småprata och hade det väldans trevligt... jag befann mig sen i 4 timmar på golvet med alla Ikea sakerna runtomkring mig. skruvade ihop ett nattduksbord och en typ köksbänk.   Rätt roligt faktskt att vara manlig :P
Iaf vi pratade om utgång och bestämde att vi skulle möta upp några av evas kompisar inne i stan. jag hade en flyktig ide om att träffa Rickard inne i stan på nån krog också men den smallt ut i sanden (eller i ölen).
Vi började smådricka lite i lägenheten, en förrädisk god grogg som var Rom och Schweppes Carrabien, elr vi trodde att vi smådrack. Kollade Flaskan imorse och det visade sig att vi druckit en ca 3/4:e delar av litersflaskan... outch!

Vi tog bussen in till stan, färdkost på bussen såklart, vattenflaska som inte innehöll vatten. Sen gick vi på Brodet Tuck på söder och hängde med evas kompisar, mkt mkt trevligt... Vart alldeles för full och var tvungen att gå. Nån tidpunk då detta inträffade vet jag ej. Vet bara att jag stack illa kvickt och har ett svagt minne av taxi i bakhuvet...

Vaknade upp imorse och trodde jag var död (eller hoppades på det)... tror jag börjar bli gammal för jag vart bakfull igen... Jag ska ju inte bli det...
Låg kvar i sängen länge länge och tyckte synd om mig själv... Gick till slut upp sen och fann alla mina kläder villt utspridda i lägenheten, jackan låg på dörrmattan, skjortan på badrummet o jeansen hade jag på mig... Misären var skyhög. hahaha!

Knaprade alvedon och flingor med mjölk i typ 1 h... tog en väldans lång tid att bli färdig med frukosten, sen ringde nicklas och dubbelkollade att vi skule träffas kl 14 inne i stan...
Träffade nicklas o niklas inne i stan sen och hängde runt o fikade... Kaffe på donken rätade ut bakfyllan och sen mådde man ju som en prins igen... kom hem runt 17, ringde Eva och hon ställde frågan "vafan hände med dig igår, du bara försvann"... "jadu eva, jag vet faktiskt inte". skönt att det vart utrett iaf... mystiken för tala för sig själv.

Nu har jag skruvat upp 2 st hyllor i sovrummet, råka somna på sängen 30 min... så en rätt utvilad Fredrik nu...

Förstår inte varför bandet Volbeat är så sjukt hypade och omtalade
verkligen inge speciellt med dem...

nu tänkte jag se The Hangover och krypa in under min filt...

För övrigt har jag aldrig vart så här fattig som jag är nu... skönt att det är löning imorrn!
Ledig på fredag, då blire till at sjunga happy birthday för Jenny :)

Gårdagens bästa: Det var skönt att man inte kommer ihåg färden hem, den brukar vara så jobbig
Gårdagens sämsta: För hög konsumtion av alkohol ledde till dödslängtan dagen efter




 

kom ihåg att älska (!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0