Slaffs, haffs och kraffs

Vi alla på personalfesten lutar oss tillbaka i stolarna, blickar ut över våra tallrikar som är på bristningsgränsen av kräftskal, puttar till kräfthatten så den hänger lite på snedd, kollar på varandra och skålar, men först efter att vi alla gjorde misslyckade försök till att sjunga en snappsvisa. Det är fredag, klockan ligger runt 19.00 och vi är cirkus 25 personer som mummsar i oss kräftor som om det var det vi var födda till att göra.
Vilket perfekt avslutning på en vecka full av stök och stress, att varva ned med allesammans man haft dispyter med över en snaps och tilltug, (och av någon konstig anledning råkar snappsglaset alltid vara fullt, inte för att jag glömt bort att dricka utan för att min bordsgranne tror jag är bottenlös). Glada skratt, mångfaldiga skålar och varma sinnen gör det hela till en kväll att minnas och att glädjas åt. Lite senare in på kvällen kommer min gamla skolkamrat Emma in och gör oss sällskap, hon sover på min soffa denna helg då hon bestämmt sig för att hälsa på mig i Sthlm, hur roligt som helst.
Iaf alkoholns dimma lyckas aldrig riktigt fåga mig vilket så här i efterhand var bra då jag väcktes kl 08 dagen efter av att Emma var vakeno gick runt i lägenheten.

Vi bokade biljettet till Harry Potter och halvblodsprinsen, kl 20 hade vi bokat bord på Restaurang Smak och den avnjöts med full bravu, utomordentlig mat och service, en restaurang att besöka om man är i sthlmskrokarna. Innan middagen hann vi ta oss ett par fördrinkar på Fridays, nice nice.

Tack Emma för denna helg, jag hade jättetrevligt!

imorrn börjar en ny jobbvecka och det ska bli kul, jag jobbar dag hela veckan vilket menas med att jag hinner ha ett liv efter jobbet.

För övrigt vart jag sjukt sur då jag o några kompisar hemmifrån inte fick tag i Green day biljetter. Arghhh!

 

Frestelsen äpple finns framför oss,

för att vi ska hitta kraften att stå emot det.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0