Inspiration

Solen skimrar in genom mina vita gardiner, värmen slåss mot den uppenbara kylan, och den annars så värmande solen kan inte annat än kapitulera, för nu o 3 månader frammåt kommer Sverige bestå av minusgrader och frusna ögonblick... man längtar, vill, hoppas och tror att sommaren kanske kommer lite tidigare i år... för alla mår bättre av att mötas av solsken när man gå till jobbet på mornarna, för alla mår bättre av att strosa runt i shorts och tshirts... fast måste medge, rätt mysigt med halsduk... bara så jobbigt när andedräkten fryser till och blir som vatten på min 2-meterslånga ullduk...
fast.... nej.. jo, så är det.... utan vintern, vet man ju inte hur skönt det är med sommaren... och utan sommaren, vet man ju inte hur underbart det är att kolla ut på en frostat Sverige, insvept i en filt och dricka kaffe...

Igår var det en heldag på stan med simon, nicklas o nicklas...
fastän det var så kallt ute, så var det längesen jag kännt mig så varm.
Sugar ray

Ibland är det en låt, en film, en bild eller ett ögonblick,
ett minne av en upplevelse eller doften av någonting.
kanske känslan av att känna snö mellan tårna,
eller när man badat och vattendropparna börja torka på huden och det liksom kittlar till.
Inspiration bestämmer man inte över, det bara kommer...
Idag fick jag det av en mycket god och äkta vän, Tallkotte.
Så Linnea, this one is for u!


Jag drar mig till minnes, när vi iklädda våra studentkläder,

låg på en filt på gräset och drömde oss bort någonstans,

och för alltid, så kommer det minnet vara för mig,

oförstörbart


 


Kommentarer
Postat av: Rut

Du gör mig tårögd!

2009-11-22 @ 10:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0