och på den sista lappen läser jag

Ellenor kom in som en försiktig, kanske mesig 3-barnsmamma och sände ut vibbar till de andra tävlanden och till Sveriges Robinson tittare att hon inte skulle ha en chans i finalen, hon var inte någon sån som ledde nån pakt eller vann mest pristävlingar, hon var maskerad till en grådaskig söndagskvälls-känsla... Men som man säger, i de lugnaste vatten lurar de värsta stormarna, och som hon vann min röst med storm sedan.
   Om jag skulle ha valt någon att leva med tillsammans på en ö för att klara förutsättningarna bäst skulle jag tveklöst valt Jarmo, han är ju en riktigt härligt go överlevare och han har bevisat att han är lojal och inte vänder kappan efter vinden.
   Jag har alltid varit svag för överraskningar och det är nog det som gjorde att jag till slut satt och höll tummarna för Ellenor, hon förstummade sina ö-kamrater med att sopa banan med dem på de sista 2 tävlingarna. Hon höll sitt ord ovetande om vad de skulle ge för konsekvenser och till slut fick man se en vinnarskalle utan sällan skådat slag... Hon var äkta... Inge falskhet, pakter, hugg-i-ryggen-fasoner... Ellenor, för dig lyfter jag av hatten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0