Maria, Ebba och Susanne präglar denna helg

Maria går på vägen som leder ner till byn
Hon sjunger och hon skrattar åt lärkorna i skyn
Hon är på väg till torget för att sälja lite bröd
och solen stiger, varm och stor, och färgar himlen röd



Mimikrys version av en kungens man skakar om hela bilen då jag, jocke, simon och emil är på väg hem från västerås i simons bil. Vi precis innan gått runt i stan lite grann och kollat in majbrasan på lögan. Så i bilen på väg in till sura är vi väl kanske inte helt nyktra, jag skulle inte säga att vi ärfulla men känner oss nästan som det...
   Vi alla skriker oss hesa när vi sjunger om Maria, det glöder hos alla och vi känner att vi tillsammans behövde denna kväll. Bara att vara... Att leva för nuet. Kvällen fortsatte riktigt jävla lyckad orkar dock inte gå in på detaljer...

Över taggtråden såg jag min livskamrat,
Susanne stod och gestikulera.
Jag har gått här i tjugo år snart,
men med en K-pist är det svårt att diskutera.
- Välskrivet, energiskt, magiskt, euroforiskt..
.

Sen i fredags åkte jag, mamma, pappa o camilla upp till Freilsbreg där min mormor o morfar bor.
Mormor fyllde 75 så vi var ca 20 släktingar som firade henne med god mat o prat, mkt trevligt..
Var sjukt trevligt att träffa släkt man inte sett på ca 5 år, hur nice som helst.
Sen kom vi hem i söndags o då var jag väldigt sur ett tag, min bil var inte fixad men det blev den sen så
småningom, så med ny kamrem for jag upp till sthlm för att jobba... Kännde mig sjukt vissen
först men ingenting som inte kan botas, nu mår jag toppen :D...
Sa upp mig från Lovik nu, och sa jag till Rönneberga, så om 2 veckor börjar jag jobba för Pierre igen, (min f.d kökschef)...
Ska bli nice, jobbet innebär yrkesmääsigt nästan samma saker fastän jag får mkt mer förmåner på detta jobb,
de satsar i grund och botten mkt mer på personalen, NICE!!!
Sitter i min lägenhet just nu och kollar på Färjan och och pumpar Ebba grön - were only in it for the drugs...
Sjukt bra låt,
Underskattad till tusen..










Och helt plötsligt är livet underbart igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0