Elden slocknar kanske aldrig?

tidigare i min blogg skrev jag att jag tyckte Ellenor var grå, trist och alldaglig, där visade jag ju förutfattade meningar, med tanke på att man får en uppfattning hur en person är baserad på 1½ på lördagkvällen... Och det påverkar en något och man tror att personen alltid är så. Så Ellenor jag ber om ursäkt för att jag hade en sån åsikt om dig..
   Jag och pappa satt och hoppade i soffan igår när Ellenor på några sekunder bara lyckades få facklan tänd och helt kolugnt vadade ut och vann den första tävlingen hur grymt som helst... men det bästa var ändå att Erik och Jarmo som alltid säger att de skulle överleva bäst av alla satt kvar och svor och fick sand i ögonen medans Ellenor sköljdes över ett vinannde vatten som tog henne till finalen, visst ens överlevnads-skills baseras ju självklart inte på att få upp en eld snabbt men det var underbart att se att det aldrig är omöjligt för underdogs att briljera, sånt älskar jag... Min nya favorit i Robinsson är utan tvekan Ellenor... ^^
    igår bevisade också Anna och Nina att bitterhet och avundsjuka tränger in i alla människor när dte handlar om pengar och att klara sig, lite skämtsamt att de Tjejerna klaga på Erik och Jarmo när de prata med Ellenor nä de sedan gjorde exakt samma sak...
   Ohh herregud slutsnackat på Robinsson... haha brukar inte bli så tagen faktiskt men sjukt kul igår att se..

Idag sen ska man packa lite saker för att ta med sig till sthlm, på sön flyttar jag in i min nya lägenhet och har inte proslin elr någe sånt så de behövs fixas...

det slog mig idag att våren bara har 5 dagar kvar innan den övergår till sommar, och jag som brukar tycka att våren är årets bästa årstid, men jag har nästan helt glömt bort att bara stanna upp, andas och njuta när grönskan slår ut och alla fåglar börjar sjunga, men det finns ju någar dar kvar att göra det på också :)...

Ahapp nästa etapp som man räknar ned till är då Midsommarafton som jag hoppas blir enormt kul :D



Det här är sommar för mig...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0