The end of everything

" Harmagedon (grekiska: Αρμαγεδων) är en plats som omnämns i uppenbarerlseboken 16:16 i Bibeln. Det är det sista slagfältet mellan det goda (Jesus och hans änglar) och det onda (Satan och hans demoner). Har-Magedon som det egentligen heter är hebreiska (הר מגידו) och har betydelsen "Megiddos berg". Staden Meqiddo låg nära berget Karmel i norra Israel och var under antiken en befäst stad. Därifrån behärskade man den omgivande slätten och staden var ett viktigt strategiskt fäste under lång tid. Många strider avgjordes i Megiddos närhet.

Jesus förklarar för sina lärjungar i Matteusevangeliet 24:3-14 vad som är tecknet på denna dag, och i Lukasevangeliet 21:10-11 ges det fler kännetecken.

Ordet Harmagedon har, bland annat på engelska, blivit en omskrivning för jordens undergång."

 

Introt till Paramores låt Ignorance börjar störta ut ur min mobil och ljudet stegrar oerhört snabbt... (vafan skulle jag ha kl på ringning kl 08.30 för)... Från Vardagsrummet/köket hörs inget annat än kylskåpets surrande. de andra sover fortfarande. Luften i rummet är instängt och kvavt, utan ens ett försök till att öppna dörren för att släppa in syre i rummet somnar jag om.kl 10.05 vaknar jag för andra gången... "fuck, är klockan så här mkt"... Jocke ligger på golvet lite längre bort och sover. hans päron kmr snart och hämtar honom o simon, o innan dess måste vi ha frukost.

 

ute i köket småpratas det från jenny, nicklas o simon.. de har sovit på madrasser o soffor... "bara jag som inte är bakfull" frågar jag... arga blickar tillbaka indikerar på det... Kaffe, frukt, yoghurt, o julmusik gör detta till en perfekt dagen efter morgon tkr jag... synd bara att Jay o Fox var tvungna att dra rätt så fort..

 

Efter att sen Nicklas o Jenny också begett sig hemmåt städade jag lite, och sedan förlora jag mig själv på min soffa... la mig under min filt (som jag för övrigt vart retad för att jag ägde :P) och gamade och kollade på tv hela dagen... just precis rullade eftertexterna för Armageddon förbi och måste fan säga att den filmen är otroligt bra... fastän man fkan förespå hur filmen ska sluta efter att bara ha sett 5 min, men ändå... gillar den starkt...

Festen igår var underbar,

brinnande vänskap

o

iskalla drinkar

 

hur kan underbart vackra Liv vara dotter till den aplika Steven...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0