Christmas time

Juldagens morgon, proppmätt på skinka och choklad och nu väntas lugnet, som bara sveper in och lägger sig över Sura fram till 19.00 ikväll... men men, jag ska inte gå händelserna i förväg, jag backar tiden till Tisdag kl 17.00:

Jag lämnar köket med årets största leende, går förbi dem i receptionen: "jag önskar er alla glad jul, gott nytt år, och om jag dör i svinunfluensan glad midsommar också"
Det har aldrig varit så skönt med ledighet som det är nu och snön har aldrig varit så vacker. Ingen rast o ro utan hem till lägenheten o städa diska, Julskivan går varm, snabbt in i bilen, ned till centrum och in på mataffär o apotek, snabbt som fan hem.. STRESSAD... gör bedriften sen att laga mat, dusha och städa lite mer samtidigt. 

Jenny kommer förbi och det är när vi båda sätter oss ned och smuttar på första klunken rödvin som det kommer som ett vattenfall över oss, en känsla av ledighet, frihet och total lycka...
Kvällen går alldeles för fort och vi äter mat, kollar på tv och skrattar, det man gör med sina bästa vänner...
" Man lever längre när man är lycklig, det handlar inte om att alltid äta rätt & leva sunt, man ska unna sig saker, när hjärtat är glatt, är människan glad, och när människan är glad lever man länge, och lyckligt..." Så med det sagt unnade vi oss faktiskt varsin cigarett... och sällan smakar det så gott..  Kan faktiskt bara nämna ett fåtal ggr :)

Iaf natten kom krypande så jag intog sängen o Jenny soffan. morgonen efter var det till att packa, få igång min bil (startkablar) och sen begav vi oss. jag mot Sura och Jenny mot Åland (med ett par anhalter på vägen)...
Jag tackar dig Jenny för att du är äkta!

På vägen hem pratar jag i telefon och självklart dör mobilen, sjukt tasskigt tillfälle då jag på nått sätt måste ringa till Ola och säga att jag snart är v-ås och hämtar upp han.... Vart har de telefon man kan låna? Jag svänger in till sjukhuset och ringer från en betaltelefon där hem till pappa och undrar om Olas nr, "ring tillbaka om 2 min så har jag det".. men då så funkade såklart inte telefonen...

Ut till bilen igen, ursinnig, hämtar mobilladdaren som ligger längst ned i väskan (varför gjorde jag inte detta först, FÖR ATT DEN LÅG LÄNGST NED I VÄSKAN), in till sjukhuset igen och lånar ett uttag precis innanför entren.. ringer till Ola och pratar med han samtidigt som jag funderar över varför alla kollar så surt på mig?!
Iaf kmr överens att möta Ola vid stationen, när jag går så vänder jag mig om och ser varför alla gav mig arga blickar, jag stod precis framför en skylt som det stod "ingen mobiltelefon inom sjukhuset"... God jul sjukhuset :D

Iaf sen rulla vi hem, jag o Ola och möttes av pappa och sen var allt julstök igång.. klä granen, göra julskinka och allt vad som en jul innehåller.... Mkt trevlig kväll med familjen...

Julaftons morgon bestod av frukost hemma sen svida om och bege sig till Faster o hennes man för jullunch med pappas sida av släkten, ett smärre antal på 20 personer... men gud så trevligt, lite Tomten är far till alla barnen stämning., fast utan misshandeln av tomten... Julsnaps-julmat-gott sällskap-småbarn-klappar-tomten-mingel o sen hemresa...

Vi i familjen delade ut lite klappar här hemma sen, Trevlich trevlich... La mig sjukt nog 22.00 av att jag var så sjukt dålig. förkyld o ont överallt... :(

och nu som sagt är det juldagen. frukosten avnjuten, inget planerat fram till jullunch med familjen igen, sen skjutsa Ola till stan o sen på kvällen kommer "the iron gang of Justice" hit... dricka o sen på kvällen blire utgång...   
Må gud (tomten) vara med oss då förra årets utgång på juldan medförde blod, haltade fötter och alldeles för hög konsumtion av alkohol... Men man lär sig väl! (kanske)

only time will tell - Tonight we marsch over the hill and far faaaar away!


 

för övrigt lite absurt att vi firar en kristen högtid,

utan att ens tänka kristendomen en tanke...

(förräns nu)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Älskar att läsa din blogg.....speciellt när det är mkt att läsa.....<3

2009-12-28 @ 10:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0