to begin with, we have Hamlet.

Willian Shakespear skrev pjäsen Hamlet och från den kommer ett väldigt känt citat som lyder:
To be, ot not to be.
Att vara, eller att inte vara.

Var man samma person förrut som man är nu, lever den lilla och ovetande personen kvar bakom den nya fasaden.
   Ser vi spökbilder av vårat förflutna mot väggen, eller hallucinerar vi bara.

Många undrar hur man ska vara för att bli uppskattad, ska man sätta på en fake-mask framför ansiktet och dölja ens riktiga identitet för att mätta alla personer i ens omgivning. Ska man vara någon annan för att den man tycker om gillar någonting annat... här citerar jag faktiskt mig själv: För man är ju bäst på att bara vara sig själv.
   För jag lovar, var ärlig mot dig själv, mot andra och mot allt så får du ärlighet tillbaka.

helt seriöst vet jag inte vad för skit jag nyss skrev men det får vara kvar...


Så har man börjat jobba igen då, ett kärt återseende faktiskt,
har ju nästan saknat mitt jobb o alla man jobbar med.
den första 3 dagarna nu i veckan är rätt lugna men sen drar allt igång för fullt.
nästa vecka är supertung.
Men faa va skönt att få komma hem till lägenheten och lukta gammal matos.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0