Goooood morning Australia

Man vaknar bryskt av att nagon grymtar till i somnen eller vrider sig i sangarna som alltid knarrar. forsoker somna om men nar man val vaknat ar det lonlost att ens forsoka. stiger upp, tar pa mig t-shirten som jag hade igar, det ar det enda plagg jag har som ar nagorlunda rent. maste tvatta idag sen. tar en klunk vatten ur min vattenflaska som statt i kylskapet, kylskapet som for ovrigt ar det ackligaste jag sett, det ligger spilld oboy och mjolk pa hela bottenplanet av kylskapet... men vem bryr sig, man har ju vant sig vid att vara lite halvacklig.
   Forsoker se om det ar nagon forrutom mig som ar vaken.. men icke, elr sa forsoker de sova iaf... gar ut i korridoren, halsar pa lite folk som ar uppe och kollar pa tv. oppnar ytterdorren och kanner den svala morgonbrisen sla emot mig. gud va harligt, det blir latt lite instangd luft inne i varat lilla rum som vi delar pa 6 personer...
   Gar ned langst gatan som jag gatt sa manga ganger forrut, svanger in vanster pa forsta vagen och kanner doften av nybryggt kaffe och muffins. gar in i det lilla kafet och halsar godmorgon pa dem som jobbar. "good morning buddy, how are you today?"... de kanner igen mig dar nu o ar alltid trevliga emot mig. bestaller 2 kaffe take-away och satter mig utanfor och vantar... 1 min senare har jag 2 himmelsdoftande kaffe framfor mig, tar en slurk av min, kanner varmen sprida sig genom varende blodadra i kroppen, gar tillbaka mot mitt hostel... solen tittar fram och forblindra mig med sin lysande skonhet. om anda allt vore sa vackert tanker jag... nanstans i bakhuvet hor jag laten Patience och jag borjar vissla for mig sjalv. 
   Inne i hostelet sen moter jag Franz pa vagen och snackar lite med han om vad han ska gora idag etc etc... laser upp rummet, petar lite pa jocke och ger han den andra kaffemuggen. Han tackar och satter sig upp...  Han tar pa sig sina klader och sa gar vi ivag med vara kaffe i handen upp pa taket och satter oss med fotterna pa bordet medans solen speglar vara ansikten...
   God Morgon Fredrik, en annan dag i Sydney vantar och jag bara alskar det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0