de hoppandes och trånades dag

Nyårsafton är ganska lik julafton till att börja med, springer runt o lagar mat, mamma städar och pappa fäller sarkastiska kommentarer :D Iaf ikväll sen kommer släkten komma hit, sammanlagt blir vi 13 personer, jag och mamma komponerade nyårsmiddagen tillsammans, jag tillbringa gårdagen och idag med att göra:

Förrätt: variant av toast skagen, men gravad lax och räkor i.

Varmrätt: soltorkadtomat och basilika fylld kycklingbröst inlindat i bacon med rotfruksgratäng samt örtsås.

Dessert: rispuddingfylld kexcigarr med, vanilj och kanelkokt päron, citronglass och sockersuryp med smak av stkärnanis.

Hoppas dte blir bra... Var iaf kul att laga mat, sen efter maten ska jag bege mig bort till en kompis där vi ska samlas och fira in det nya året. Känner på mig att det kommer bli en bra dag idag, men det är ju en speciell dag, det är ju nyårsafton..

Alla frusna, varma, förälskade, förkrossade, sårade, ledsa, lyckliga, tillfredsställda människor därute i världen. Gott nytt år på er, tillsammans gör vi 2009 till det bästa året som möjligt tkr jag. Tillsammans gör vi så att miljontals hjärtan brinner och sjunger, tillsammans gör vi världen till en bättre plats, det tkr jag vi ska skåla för inatt.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0